fredag 15 november 2013

Liten lättnad

Jag vågar knappt skriva det men det känns faktiskt lite bättre idag... Huden är mjukare i ansiktet (efter att mycket löst föll av under natten). Att använda ansiktet utan att det gör ont och kunna vrida halsen litegrann känns otroligt skönt. Svettningarna har avtagit något och jag kan reglera temperaturen i kroppen bättre. Var det här första skovet? 

Beslutade mig igår för att boka en tid med en hudläkare i nästa vecka, ingen av de tråkiga gubbläkarna som jag träffat tidigare. Sist jag träffade en av "dom" var en vår för 2 år sedan och jag hade gråten i halsen (som alltid när jag kommer dit för då har det oftast gått för långt). Vi började prata om jag kunde ha en ev. allergi och läkaren säger "Jag har köpt en ny bil, en merscha. Det är så jobbigt med allt pollen ute nu som fastnar på den" Stackars dig gubbäckel. Som ni kanske förstår är jag inte jätteimponerad vad hudläkarna gjort för mig hittills. "Ojdå det här ser inte bra ut. Du vet väl att du måste smörja in dig varje dag?" är en annan skön kommentar jag hört några gånger.
Nu ska jag få träffa en kvinna som jag hoppas hoppas hoppas är på min sida och förstår varför jag "vill" gå igenom det här, utan kortison. Om det inte klickar med henne så har jag fått tips om en Lena på Sophiahemmet som ska vara bra. 

Om 2 veckor har jag en inplanerad  och efterlängtad resa till Berlin med några kära vänner som inte bor i Sverige. Igår tänkte jag att det inte kommer att gå.. idag har jag ett litet litet hopp om att det kanske kan funka. Snälla hud, pausa ett tag nu!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh, jag vet precis vad du menar med läkare som inte förstår.Hoppas verkligen att den nya är bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Atopiker! Om du läser mitt senaste inlägg så ser du att det inte var ett helt lyckat möte. Men jag bröt inte ihop iaf, jag var beredd på det värsta. Man får hitta sin egen väg genom "det här"!

      Radera