onsdag 13 november 2013

Bättring och rutiner, Dag 32

Ny dag.. Dag 32 har jag döpt den. Vet inte exakt när jag slutade med kortisonet. Vaknade upp av ett starkt solsken och av byggarbetarnas oväsen utanför fönstret. De håller på att renovera fasaden, ungefär som min kropp gör fast jag hoppas att den gör ett grundligare arbete. 
Huden kändes förvånansvärt mycket bättre på morgonen, kan det här stämma? Redan? Ansiktet är fortfarande rött, torrt och flagit men jag har klarat mig med bara kokosolja idag. 
Minns att jag läste för ett tag sen på en blogg om en person som var utbränd och tyckte att det var så jobbigt med soliga dagar. Inte på grund av solen i sig utan i den förväntade lycka man ska känna när solen är framme och man bör vara ute och njuta. Ungefär så kände jag idag, kan det inte bara vara mörkt och glåmigt så jag kan sitta inne med gott samvete eller iallafall kan våga mig ut på en promenad.

Senare på eftermiddagen (då solen gått ner) började min energi och positiva tankar komma tillbaka. Pratade med min chef i 30 minuter, kändes skönt och han gav mig mycket uppmuntran och förståelse. Efter det var jag redo för en halvtimme kundalini yoga och en kort promenad med mamma. 
Jag som egentligen skulle haft 3 klasser och 5 kunder idag,,, kontraster. Jag tror jag svettas mer nu av att göra ingenting än vad jag normalt skulle göra på en "vanlig" onsdag. Vad det stinker sen om mig!

Tänkte berätta lite hur min dagliga rutin ser ut med mat och hygien under den här perioden:
Jag brukar börja med att försiktigt torrskrubba mig i duschen, då jag har så mycket lös hud när jag vaknar (får dammsuga sängen och skaka lakanen.. om jag orkar). Dricker ett stort glas citronvatten och tar 2 chlorellatabletter. Om jag orkar yogar jag eller mediterar en stund och tar sen en dusch och smörjer mig med kokosolja.
Sen tvättar jag ansiktet med WISE Sensitive rengöringsmjölk och sprayar ansiktet med deras ansiktsvatten för att återställa PH värdet. Det gör det också lättare för mjukgörande att tränga in.
Tar en kopp te och sätter mig framför datorn, kollar först mailen för att sedan gå in på ITSAN- forumet. Gör sen en grön smoothie med spenat eller grönkål som bas, några teskedar av diverse pulver (lucuma, nässel m.m.), banan och bär eller mango. Kanske en smörgås till om jag är hungrig. 
Efter det består resten av dagen av att sitta framför datorn, dricka te, kolla TV och kanske ta en promenad, äta lite lunch, prata med mamma och mest bara ta det lugnt. Trodde jag skulle bli uttråkad på en gång av att vara hemma men dagarna går väldigt snabbt förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar