måndag 12 januari 2015

Monday blues and 15 months

Got back to work last week after a long and wonderful Christmas break. Went skiing, both cross-country and downhill during the holidays. It was cold but so lovely and peaceful. I realized how much I miss living close to the mountains and I always feel a bit down when I return back to Stockholm. Now I'm having a really hard time to find my focus and inspiration to work again.

To top it off I'm coming into a flare, that might be THE big second flare. My face is warm and dry, eyes puffy, sleep is bad and my arms and neck are flaring. You can´t really see it that much but the feeling is awful. I feel anxious and sensitive witch make me itch even more. 

I guess I've been doing quite well this winter but now when the air is getting dryer and colder it sure makes an impact. I knew this could and probably would happen, but it feels way harder when you go from pretty good to pretty bad, than from bad to really bad (like in the first months).

How are you doing tsw warriors? Anyone else experiencing a tough time right now?


Here's some happy memories I try to think back on and smile



 



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tråkigt att du mår sämre. Förhoppningsvis går det över snabbare nu.
    Jag kom hem från tre härliga veckor i Thailand strax före nyår. Min hud läkte så gott so ut. Bara någon liten torrfläck på halsen. Klådan försvann nästan helt. SÅ skönt!! Tyvärr blir det sämre igen när man kommer hem till kyla och torrhet. Dock inte lika som tidigare. Ingen flare. Endast torr hud som vill ha massor av fukt. Närmar mig min ettårsdag, vilket känns otroligt.
    Ser fram emot en skön vårvinter med massor av utevistelse och sol.
    Hoppas du snart mår bättre.
    MVH Helen Nilsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helen!
      Åh så härligt att höra!! Man inser hur mycket tid och energi man får över när man inte behöver oroa sig för kli o dålig hud. Grattis till snart ett år! Det är ju helt fantastiskt. Tydligen så byts i princip alla celler i kroppen ut på ett år, tycker att det inte borde ta så mycket längre tid för tsw då? kram

      Radera
  2. Håll ut!! Och håll oss uppdaterade. Det kommer att bli bättre, ingen 2nd flare :-) jag är på min 7e månad. Hoppas våren och sommaren kommer att göra oss gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Jag gör en uppdatering i helgen. Det är bättre, men det var en flare, inte så kraftig som jag kanske trodde. Ja längtar så att känna solstrålarna! Hur går det för dig? Har du en blogg? kram

      Radera