tisdag 5 augusti 2014

So this is what sweating feels like!

There has been a massive heatwave in Sweden for the past month (or more?). The temperature never seems to go below 25 degrees. This has made me sweat, alot! Like all the time.

This morning I went for a run at 8 o´clock, already like 28 degrees and suuuper humid. I'm in month 10 of TSW and been doing quite well the past 3-4 months. The sun really helps and the heat makes my skin more moist than ever. 
Before TSW I used to go bright red in my face when exercising and hardly sweat at all. The redness stayed on for hours afterwards as well. Really annoying cause I exercise quite alot. 
Now I sweat like crazy, my whole body gets drenched! It's a totally new but also nice experience for me.

Here is a photo of my sweat fest!






4 kommentarer:

  1. Hej!
    Följer din blogg och saknar dina inlägg. Jag undrar hur det går för dig. Jag är strax bakom dig och slutade använda kortison i jan. -14. Min hud i ansiktet och på halsen är helt kaiko nu och jag hoppas på några positiva rader från dig.
    MVH Helen Nilsson

    SvaraRadera
  2. Hej Helen!
    Ledsen att höra att din hud är dålig nu :( det är många vändor upp o ner innan det stabiliserar sig. Hur ser din användningshistorik ut? Jag är glad att du hittat till min blogg och uppskattar att du hör av dig! Jag hade faktiskt tänkt göra en 1 års uppdatering snart. Precis varit på semester i Turkiet och fått bada i saltvatten, vilket var fantastiskt för huden. kram /Filippa

    SvaraRadera
  3. Hej Filippa!
    Tack för att du tog dig tid och svarade så snabbt. Känner mig rätt uppgiven.
    Jag har haft besvär med eksem av och till sedan jag var barn, är nu 47 år.
    Jag har använt olika styrkor på kortison, de senaste åren i huvudsak hydrokortison specieltt runt ögonen och på halsen. Har även prövat Protopic.
    De mjukgörande som jag använt är från apoteket med mineraloljor. Sedan i våras använder jag dr. Hauscka, ekologiska, produkter. Tyckte till att börja med att de fungerade bra, men inte längre. Är extremt torr och flagig i ansiktet. Har du någon bra kräm/olja att föreslå? Är din hud helt ok. nu?
    Jag ska åka till Thailand tre veckor i dec. Ser mycket fram mot sol, värme och salta bad.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  4. Självklart svarar jag. Hur var det för dig när du slutade? Tror du att det är en flare du är inne i nu? Jag förstår känslan, det är hopplöst i perioder när det känns som att inget funkar. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om det finns något som kan göra huden bättre förutom tiden. Sol, sömn och undvika stress har visat sig vara bra för mig men det är säkert olika. Jag har använt kokosolja i perioder, ibland funkade det ok ibland inte. Som du ser i mitt senaste inlägg är jag fortfarande torr men annars helt ok. ÅH va härligt för dig med Thailand, jag är övertygad om att det kommer göra susen!! kram

    SvaraRadera