måndag 3 februari 2014

Bästa dagen på länge!

Tänkte att jag skulle våga mig på ett kort och glatt inlägg! (man är alltid orolig att det ska vända precis efter).

Jag vaknade upp imorse och behövde inte hoppa in i duschen det första jag gjorde för att känna mig bekväm. Duttade lite mandelolja i ansiktet och på torra fläckar på kroppen och inget mer. Det är ett stort steg!
Efter solbehandlingen kände jag mig inte varm och ansiktstonen var ganska normal hela dagen. Kollegorna på jobbet sa att jag såg fräsch ut (!), annars brukar de fråga "hur går det med allt? usch så jobbigt" och ger mig en ömkande blick.

Efter jobbet gick jag till gymmet för att cykla lite, jag ska gå en spinningutbildnig i helgen och har inte spinnat på läääänge! Ett problem jag har haft är att jag inte svettats som vanligt.
Idag var det andra bullar!! Fick torka av golvet nedanför cykeln till och me! Yihaaa! 
Lite konstigt att man blir glad av en sån sak...men alla som går igenom en TSW vet hur stort det känns när något blir "normalt" igen. 

Jag känner mig också mycket lugnare inombords nu. En anledning kan vara att jag va på en 2 timmar lång fantastisk klass igår med en yogatjej som heter Rachel Bråthen, annars känd som Yoga girl på instagram. Helt magiskt att få yoga och träna på handstående med henne och 200 andra yoginis!

Imorgon kommer min kära sambo hem från England där han varit under 1,5 vecka. Som jag längtar!
Sen han åkte har jag i princip ätit helt vegetariskt, nästan inget socker eller vitt mjöl, potatis, mjölk m.m. Kan det vara det som hjälp så mycket? Jag tänker iallafall fortsätta med så länge det går!


3 kommentarer:

  1. Hej Filippa!
    Tänkte bara höra hur det är och hur huden mår efter du slutat med salvorna? Jag funderar mer å mer på att sluta smörja mig helt.... Vad tror du, är det för tidigt? Ska vi göra det tillsammans?:) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!
      Missade helt att du skrivit!
      Huden har varit helt ok fram till några dagar sen... nu kliar den som sjutton och är torr!
      Tror jag är på väg in i andra "flaren" så jag kommer nog behöva smörja ett tag till. Hur mår du?? Någon positiv förändring? kram

      Radera
  2. Hej!
    Mm jag är också kliig och torr så det skulle vara omöjligt med mw. Hårbotten krånglar fortfarande.. Annars så sover jag helt ok nu :)

    SvaraRadera